Vilkår og betingelser

1. Generelt

1.1 Aftalen mellem Connection og Connections kunde består af samarbejdsaftalen, den til enhver tid gældende prisliste samt nærværende generelle betingelser.

1.2 Nærværende generelle betingelser gælder for enhver aftale mellem Connection og Connections kunde.

1.3 Fravigelser af de generelle betingelser skal ske skriftligt i et særskilt aftaledokument. De til enhver tid gældende generelle betingelser og den til enhver tid gældende prisliste er udleveret og tiltrådt af Connections kunde i forbindelse med aftalens indgåelse og kan findes på Kundens webløsning.

2. Indgåelse af aftale

2.1 Der er indgået en aftale, når Connections kunde ved sin underskrift, pr. mail, eller på anden måde, herunder når Connections kunde har betalt første abonnements ydelse, har tiltrådt samarbejdsaftalen.

2.2 De til enhver tid gældende generelle betingelser, den til enhver tid gældende prisliste samt samarbejdsaftalen udgør tilsammen aftalegrundlaget mellem Connection og Connections kunde.

2.3 Underskriveren af aftalen indestår personligt for at være tegningsberettiget eller for at have fornøden fuldmagt til at indgå aftalen.

3. Pris og vilkår for betaling

3.1 Prisen er som udgangspunkt fastsat på baggrund af den indgåede samarbejdsaftale mellem Connection og kunden. Alle vores priser er eksklusiv moms.

3.2 Der kan ske prisændringer ved løbende fremsendelse af sager på baggrund af markedsudviklingen, samt forhold til Connection der kan give prisstigning. Det er altid muligt for kunden at få oplyst aktuelle priser.

3.3 Pris for udførsel af arbejde ved en af vores samarbejdspartnere, såsom advokater samt udenlandske inkassovirksomheder betales af kunden, og skal godkendes af kunden på forhånd.

3.4 Connection er berettiget til at modregne beløb som Connection inddriver ved Kundens debitorer ved skyldige udestående.

3.5 Connection er berettiget til at fakturere kunden efter aftalens indgåelse.

4. Kundens forpligtelser

4.1 Ved overdragelse af en sag, er kunden forpligtet til at fremsende kravet opdelt i hovedstol, rykkergebyr(er), kompensationsgebyr(er), omkostninger og eventuelle renter.

4.2 Kunden må kun overdrage sager som er ubestridte. Hvis debitor har indsigelser til kravet eller dele af det, skal det godkendes på forhånd af Connection, før sagen sendes.

4.3 Kunden er forpligtet til at sikre, at debitor er 18 eller derover ved stiftelse af gæld, samt at debitor ikke er umyndiggjort.

4.4 Kunden er forpligtet til at sende inkassovarsel til debitor inden sager overdrages til Connection, såfremt der ikke er indgået anden skriftlig aftale på forhånd.

4.5 Såfremt debitor er død, under konkurs, gældssanering eller rekonstruktion og kunden har vished om dette, må sagen ikke overdrages til Connection uden skriftlig forhåndsaftale.

4.6 Såfremt debitor har indsigelse mens sagen ligger hos Connection, vil kunden blive oplyst om dette. Inden for 10 dage, skal Connection have et svar retur på indsigelsen fra kunden. Hvis Connection ikke modtager et svar, anses sagen som værende tilbagekaldt, og omkostninger reguleres ud fra kundens aftale med Connection.

4.7 Kunden er forpligtet til at henvise til Connection, hvis debitor kontakter kunden mens sagen ligger hos Connection.

4.8 Hvis debitor foretager betaling af en overdraget sag direkte til Kunden, er Kunden forpligtet til hurtigst muligt og senest 7 dage fra modtagelse af betalingen, skriftligt at oplyse Connection om betalingsbeløb og betalingsdato samt oplyse, hvorvidt inddrivelsen af et eventuelt restudestående skal fortsættes eller afsluttes. Såfremt Kunden ikke, inden 7 dage fra betaling er modtaget fra debitor, oplyser Connection om dette, forbeholder Connection sig retten til, at fakturere Kunden for de omkostninger, der måtte på beløbe i perioden fra Kunden modtager betaling, indtil Connection modtager besked om indbetalingen. Hvis Kunden beslutter at afslutte sagen på baggrund af en delvis indbetaling af det samlede skyldige udestående inklusive renter, omkostninger og gebyrer, vil Kunden blive faktureret for de omkostninger Connection ville have været berettiget til at beholde, hvis der var sket fuld betaling af det skyldige udestående.

4.9 Såfremt Kunden forsømmer sine forpligtelser, jf. nærværende generelle betingelsers punkt 4.1-4.8, er Connection berettiget til at opkræve kompensationsbeløb, omkostninger og provision i overensstemmelse med den til enhver tid gældende prisliste.

5. Kundens beføjelser

5.1 Eventuelle fejl eller mangler ved behandling af sager hos Connection anses ikke som væren misligholdelse, såfremt Connection kan udbedre fejlen inden for 1 måned.

5.2 Såfremt kunden mener at Connection har misligholdt aftalen, er kunden forpligtet til at rette skriftlig henvendelse til Connection inden for 14 dage. Reklamation er først gyldig ved modtagelse af denne ved Connection.

6. Connections beføjelser

6.1 Connection er berettiget til at foretage kreditvurdering af kunden ved at indhente oplysninger fra Connections egne registre og fra tredjemands registre.

6.2 Enhver forsinkelse med kundens betaling anses for væsentlig og berettiger Connection til at hæve aftalen. Connection er dog tillige berettiget til at fastholde aftalen og kræve betaling i henhold til denne.

6.3 Connection er berettiget til at hæve aftalen, hvis Kunden ikke overholder sine forpligtelser i henhold til samarbejdsaftalen og/eller nærværende generelle betingelser.

6.4 Connection er berettiget til at frasige sig inddrivelse af en eller flere af kundens sager på baggrund af en vurdering af det underliggende krav og/eller den konkrete debitor, uden at Connections kunde kan kræve begrundelse for dette.

7. Afregning

7.1 Inddrevne beløb afskrives i rækkefølgen:

  1. Pålagte inkassogebyr, inkassoomkostninger, omkostninger tilkendt af retten, herunder mødesalærer, og renter (tilfalder Connection)
  2. Rykkergebyr(er) (tilfalder den der har pålagt gebyret)
  3. Udlæg til 3. mand (tilfalder Kunden)
  4. Hovedstol (tilfalder Kunden, medmindre Connection er berettiget til en andel af hovedstolen)

7.2 Connection er berettiget til de fulde omkostninger der tilkendes af retten, når retten afsiger dom på baggrund af stævninger med hovedstol på op til kr. 50.000, forudsat at sagen ikke trukket ud af småsagsprocessen og forudsat at der ikke er gjort indsigelse i retten, og når retten giver betalingspåkrav 2. påtegning. I øvrige sager hvor retten tilkender omkostninger, begrænses Connections krav på omkostninger til et beløb der svarer til de til enhver tid gældende satser for udenretlige inddrivelsesomkostninger i forbindelse med fremmedinkasso (bekendtgørelse 2002-07-12 nr. 601). Dette finder anvendelse uanset om der er eller har været pålagt udenretlige inddrivelsesomkostninger på sagen.

7.3 De beløb som Connection inddriver hos Kundens debitorer afregnes elektronisk sidste hverdag i måneden og faktureres/udbetales inden for de første 7 dage i den efterfølgende måned.

7.4 Når der modtages hel eller delvis betaling fra debitor, sender Connection en opkrævning til Kunden for betaling af det momspligtige beløb. Kunden kan herefter søge momsen refunderet fra SKAT i overensstemmelse med de til enhver tid gældende moms- og afgiftsretlige regler. Ethvert mellemværende mellem Kunden og SKAT er Connection uvedkommende.

8. Akkordforhanling

8.1 Connection har fuldmagt til at akkordere 20 % af den oprindeligt skyldige hovedstol samt akkordere alle renter, omkostninger og gebyrer, hvorefter Connection udsteder saldokvittering til debitor på vegne af Kunden.

8.2 Ved indgåelse af akkordaftale er Connection berettiget til at modtage den i samarbejdsaftalen eller den til enhver tid gældende prisliste fastsatte provision af det samlede beløb som inddrives med tillæg af eventuelle gebyrer og omkostninger, hvis disse ikke er akkorderet.

8.3 Sager ved retten eller som er aftalt skal sendes til retten må ikke akkorderes uden forudgående skriftlig aftale mellem Connection og Kunden.

9. Tilbagekaldelse af sager

9.1 Hvis Kunden tilbagekalder en sag der ikke er overgået til overvågning, er Kunden forpligtet til at betale Connection pålagte rykker – og inkassogebyr, inkassoomkostninger, omkostninger tilkendt af retten, herunder mødesalærer. Kunden skal tillige betale eventuelle udlæg til 3. mand såfremt disse ikke er betalt samt betale den eventuelle andel af hovedstolen som Connection ville være berettiget til ved fuld inddrivelse af kravet.

9.2 Hvis Kunden tilbagekalder en afskreven sag eller sager der er overgået til overvågning, er Kunden forpligtet til at betale Connection et salær. Kunden skal betale et salær for hver sag der tilbagekaldes. Salæret beregnes på baggrund af de til enhver tid gældende satser for udenretlige inddrivelsesomkostninger for fremmedinkasso i henhold til bekendtgørelse 2002-07-12 nr. 601 der ganges med faktor 3. Denne beregningsmetode anvendes uanset om der er eller har været pålagt udenretlige inddrivelsesomkostninger på sagen.

9.3 Kunden kan omkostningsfrit tilbagekalde sager, hvis tilbagekaldelsen skyldes debitors død eller konkurs, medmindre sagen er overdraget til Connections samarbejdspartnere.

9.4 Connection kan anmelde krav i dødsbo og konkursbo mod betaling i henhold til den til enhver tid gældende prisliste.

9.5 Såfremt Kunden tilbagekalder en sag, der er overdraget med indsigelse uden forudgående aftale, er Connection berettiget til at opkræve gebyr ud fra gældende prisliste.

 

9.6 Omkostninger og fakturering i forbindelse med Kundens tilbagekaldelse af en sag, der behandles af Connections udenlandske samarbejdspartner, bestemmes på baggrund af Kundens aftale med Connection og af Kundens aftale med Connections samarbejdspartner.

9.7 Tilbagekaldelse af sager skal ske skriftligt og har først virkning, når meddelelsen er kommet frem til Connection.

10. Retlig sagsbehandling

10.1 Såfremt sagen skal sendes i fogedretten eller civilretten, faktureres Kunden i overensstemmelse med den til enhver tid gældende pris. Det kan være en nødvendig forudsætning for indenretlig behandling af sagen, at Kunden stiller materiale til rådighed for Connection eller Connections samarbejdspartner.

10.2  Connection har ret til at overdrage sagen til samarbejdspartner ved indsigelser i fogedretten, hvis det vurderes at Connection ikke selv kan behandle sagen ved civilretten. Dette skal aftales skriftlig med Kunden forinden og sker jf. den til enhver tid gældende prisliste.

10.3 Når sagen er færdigbehandlet hos Connections samarbejdspartner og der er opnået dom for kravet, vil sagen blive tilbageleveret til Connection til videre inddrivelse i henhold til samarbejdsaftalen og de til enhver tid gældende generelle betingelser.

10.4 Når sagen er indbragt for fogedretten fortsætter sagen automatisk til sagen er færdigbehandlet ved Fogedretten. Connection er i den forbindelse berettiget til at foretage nødvendige skridt for at sikre sagens behandling ved retten uden at dette skal godkendes af Kunden. Kunden kan til enhver tid meddele Connection, at de ønsker sagen tilbagekaldt fra retten og afsluttet i henhold til nærværende generelle betingelser.

10.5 Medmindre andet er aftalt skriftligt, faktureres kunden under alle omstændigheder for de lovfastsatte retsafgifter, udlæg til Staten, sagsomkostninger som måtte blive tilkendt modparten samt udenretlige opgjorte takstmæssige sagsomkostninger. Kunden er tillige forpligtet til at betale de omkostninger som var forbundet med sagen, herunder omkostninger for Connection og/eller Connections samarbejdspartners håndtering af sagen.

11. Overvågning

11.1 Efter endt udenretligt inkassoforløb er Connection berettiget til at overføre sagen til overvågning, såfremt sagen ikke ønskes i retten eller tilbagekaldes.

11.2 Overførsel af sag til overvågning hos Connection sker ved skriftlig aftale med Kunden.

11.3 Ved betaling af debitor på overvågningssager, beregnes opkrævning hos Kunden ud fra den til enhver tid gældende fastsatte provision for overvågningssager.

12. Inkassoportal

12.1 Ved indgåelse af aftale med Connection får Kunden adgang til vores inkassoportal. Connection kan uden varsel ændre i inkassoportalen samt nedlægge løsningen. Kunden må ikke udlevere brugernavn og kodeord til tredjemand, dette er personligt og fortroligt.

12.2 Hvis Kunden er i restance til Connection, har Connection ret til at spærre Kundens adgang til inkassoportalen.

12.3 Kundens adgang til inkassoportalen ophører ved aftalens ophør.

13. Opsigelse

13.1 Ved samarbejdsaftaler om løbende abonnement kan Kunden ikke opsige, annullere eller fortryde aftalen for så vidt angår den første bindingsperiode, når Kunden har accepteret samarbejdsaftalen. Den aftalte bindingsperiode reguleres af samarbejdsaftalen.

13.2 Samarbejdsaftaler om løbende abonnement fornys automatisk med en ny bindingsperiode af samme længde og kan med virkning fra udløbet af første bindingsperiode opsiges skriftligt. Opsigelse skal være kommet frem til Connection senest 30 dage før udløbet af den igangværende bindingsperiode.

13.3 I tilfælde af opsigelse er Connection berettiget til at færdigbehandle allerede overdragede sager, medmindre Kunden vælger at tilbagekalde sagerne i henhold til nærværende generelle betingelser.

13.4 Opsigelsen skal ske skriftligt, og opsigelsen skal være specificeret med en nøjagtig angivelse af, om opsigelsen vedrører alle eller enkelte af de samarbejdsaftaler, som Kunden har indgået med Connection. Opsigelsen har først gyldighed, når den er kommet frem til Connection.

13.5 Når Connection modtager Kundens opsigelse fremsender Connection en skriftlig bekræftelse herpå, og det er Kundens ansvar at rette henvendelse til Connection, hvis bekræftelsen udebliver.

13.6 Connection er berettiget til at opsige samarbejdet med øjeblikkelig virkning, ved Kundens misligholdelse af samarbejdsaftalen.

14. Ændringer i aftale

14.1 Connection er berettiget til at varsle ændringer i aftalegrundlaget via kontakt over e-mail, inkassoportal eller brev. Connection kan ændre aftalegrundlaget med et varsel på 30 dage.

14.2 I tilfælde af væsentlige ændringer af aftalegrundlaget er Kunden berettiget til skriftligt at opsige samarbejdsaftalen med virkning fra ikrafttrædelsesdagen for de nye vilkår. Sagerne kan tilbagekaldes i henhold til nærværende generelle betingelser. Opsigelsen skal i så fald være modtaget af Connection senest på ikrafttrædelsesdagen. Prisstigninger på under 10 % årligt anses ikke for at være en væsentlig ændring af aftalegrundlaget.

14.3 Ændringer som alene er begunstigende for Kunden kan gennemføres uden varsel, og medfører ikke særlig opsigelsesgrundlag for Kunden.

15. Fraskrivelse af ansvar

15.1 Connections ansvar er begrænset, så det kun omfatter Kundens direkte og dokumenterbare tab og således, at Kunden ikke kan videreføre tredjemands krav til Connection.

15.2 Ansvaret er derudover begrænset således, at Connection under ingen omstændigheder hæfter for erstatningskrav, der overstiger værdien af det vederlag, som Kunden har betalt Connection for behandlingen af den enkelte sag eller de sager, som erstatningen vedrører.

15.3 Connection kan ikke gøres ansvarlig for materialer, herunder digitalt lagrede materialer, som beskadiges eller bortkommer, mens de er i Connections varetægt, ligesom Connection ikke kan gøres ansvarlig for tab som følge af eventuelle indtastningsfejl i Connections eller i samarbejdspartneres it-systemer.

15.4 Kundens eventuelle erstatningskrav skal fremsættes skriftligt og være kommet Connection i hænde senest 10 dage efter at kunden er blevet bekendt med – eller burde være blevet bekendt med – den ansvarspådragende handling og/eller undladelse. Hvis Kunden ikke iagttager den aftalte frist, bortfalder Kundens eventuelle ret til erstatning.

15.5 Connection er uden ansvar for manglende opfyldelse af sine forpligtelser over for Kunden, såfremt dette skyldes forhold der ligger uden for Connections kontrol, eksempelvis ved oversvømmelse, brand, strejke, lockout, ydelser fra tele- og netværksleverandør, hacking, virus, spy- og malware samt lignende former for force majeure.

15.6 Connection er uden ansvar for manglende opfyldelse af sine forpligtelser hvor det vil være urimeligt byrdefuldt for Connection at overholde aftalen. Connection er i så fald forpligtet til at informere Kunden herom.

16. Kommunikation

16.1 Medmindre andet er aftalt skriftligt, er det en forudsætning for aftalen, at Kunden har en e-mail, og at al kommunikation fra Connection til Kunden kan sendes via e-mail til den e-mail adresse, som Kunden har oplyst ved aftaleindgåelsen. Ved ændringer af Kundens e-mail skal Kunden straks give Connection meddelelse herom. Kundens manglende oplysning af en eventuel ny e-mail er alene Kundens risiko. Meddelelser sendt pr.  e-mail anses at være kommet frem uanset at Kunden ikke længere benytter den oplyste e-mail.

16.2 Connection og Kunden kan tillige kommunikere via inkassoportalen.

17. Brug af reference

17.1 Connection er berettiget til at anvende Kunden som reference i reklame- og markedsføringøjemed.
17.2 Kunden må ikke uden forudgående skriftlig tilladelse anvende logoer, varemærker eller andre kendetegn, som tilhører Connection.

18. Persondata og databeskyttelse

18.1 Med henblik på at sikre bedst mulig inddrivelse, er Connection berettiget til på vegne af Kunden, at udveksle indsamlet persondata i det omfang, det er sagligt begrundet, herunder videregive oplysninger til Connections samarbejdspartnere.

18.2 I forbindelse med persondataforordningen, og eventuel ny lovgivning i den forbindelse, vil Connection og Kunden være forpligtet til at følge denne. Connection er berettiget til at foretage eventuelle justeringer af Connections aftale med Kunden til sikring af den til enhver tid gældende lovgivning omkring persondata og datebeskyttelse.

19. Overdragelse af rettigheder og forpligtelser

19.1 Kunden er ikke berettiget til at overdrage sine rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen uden Connections forudgående skriftlige accept. Connection er berettiget til at overdrage både rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen til tredjemand uden Kundens accept.

Kontakt os her, hvis du har spørgsmål til vores betingelser